16 Nisan 2009 Perşembe

Türkan ablaya ithafen....

Türkan Saylan'ın resmi karşımda
Öyle hüzünlü hüzünlü baktıkça içim gidiyor.
Hakkında çıkan söylentilere bilhassa Vakit denen o aptal gazetede çıkan haberlere,
O haberi yazana,
Dini sömürenlere,
Örtü takmayanın müslüman olmayacağına inananlara
Ahh nasıl kızıyorum böylelerine bir bilinse....
Verdiğin hayat mücadelesinden mi yoksa yaşadıklarından mı nasılda güzel geliyorsun bana.
Önceden kızıl saçlarını beğenirdim ,
Şimdi ise,
Olmayan saçlarını kapatmak için taktığın bandanalar senin içini ,çocuksuluğunu ne de güzel yansıtıyorlar.

O kadar anlamlı ki bu savaşın,
Tabii anlayana....
Seni götürürken bile hastalığına rağmen
O azıcık parayı almayı bekleyen binlerce ihtiyaç sahibi öğrencileri düşünüyorsun.
Keşke bu lafları eden insanlar senin kadar okumuş,
Senin kadar araştırmacı olsaydı da o zaman söyleyecek laf arasalardı.
Ama onlar ancak karalamayı bilirler..
Şu anda sana yaptıkları gibi
Meyve veren ağacı taşlarlar misali...
Çünkü sen okumuşsun,inandığın değerleri savunuyorsun,
Bu yolda ölümüne mücadele ediyorsun...
Onlar kadının cahil olanını severler.
Senin gibi profösör olmuş biri onları korkutur çünkü gözlerini.
Onlar senin hasta halini bile nasılda farklı yansıtıyorlar.
İnanamıyorum,inanmakta istemiyorum zaten.
Ama
İçin rahat olsun Türkan abla senin,
Bu dar zihniyetlere inat iyi ki varsın.
İyi ki senin gibi varlar.
İyi ki her gün çoğalıyorsunuz...

Özi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder